In de afgelopen 5 lessen heb je behoorlijk veel stappen gezet om je eigen YouTube kanaal te lanceren. Is dit gelukt en bovenal ben je er al tevreden over?
Je hebt door deze training een topje gekregen van het YouTube platform. Er is nog veel en veel meer te ontdekken. YouTube kan namelijk ook echt een onderdeel worden van jouw marketingplan.
Alleen heb je hiervoor natuurlijk wel video’s nodig, heb je die al voorradig? Anders heb je een hele mooie lege etalage en dat trekt helaas geen kijkers aan. Video’s maken is daarom echt een must-have om van jouw YouTube kanaal een succes te maken.
Lukt het al aardig met video’s maken of staat dit al voor langere tijd op je to-do lijstje? Zoals je ondertussen (waarschijnlijk) wel weet ben ik presentatiecoach en wil ik je natuurlijk ook verder helpen met het opnemen van video’s.
Om je direct verder te helpen met zowel YouTube als video’s heb ik een leuk vervolg pakket voor je samengesteld, omdat je deze 5-daagse hebt gevolgd.
Online training: YouTube inzetten
Tijdens deze training ga je stap voor stap alle mogelijkheden leren kennen van dit waanzinnige video platform. Je gaat hem zo optimaliseren, zodat het platform daadwerkelijk je zichtbaarheid gaat vergroten.
Je gaat onder anderen leren:
Je gaat van je kanaal je online visitekaartje maken, waardoor nieuwe kijkers je gaan leren kennen en de bekenden uit je doelgroep jou direct herkennen. Je gaat hem meteen goed inrichten, waardoor je jouw zichtbaarheid via YouTube gaat vergroten. Deze module gaat je een hoop tijd schelen, aangezien je alle stappen gemakkelijk kunt opvolgen.
Dit platform heeft zijn eigen studio, waardoor je video’s kunt editen, een ondertiteling kan toevoegen, eindschermen kan maken en nog veel meer. Je gaat hiermee je video’s updaten en ze gebruiksvriendelijker maken voor je kijkers. Als je eenmaal weet wat waar staat, kun je sneller in een actiemodus schieten.
Nu je weet hoe je YouTube goed kunt inzetten is het ook belangrijk om eens kritisch naar je eigen kanaal te kijken. Kun je overal je huisstijl in terug zien, kloppen alle gegevens nog en kun je er nog meer uithalen? Ik laat je een aantal verborgen juweeltjes zien en hoe je deze efficiënt kunt gebruiken.
Dit platform heeft een op zichzelf staand analytics, waardoor je behoorlijk wat algemene informatie over je kijkers kunt verzamelen. Ben je ook benieuwd of je kijkers overeenkomen met de doelgroep die jij voor ogen hebt? Ook kun je nieuwe inspiratie opdoen, als je weet welke zoekwoorden jouw kijker gebruikt om jou te vinden.
Als jouw video’s goed bekeken worden, dan is het ook fijn om van deze kijkers abonnees te maken. Wanneer zij zich abonneren op jouw kanaal krijgen ze een melding over nieuwe video’s. Hierdoor maak je eenvoudig promotie voor je eigen kanaal, zonder hier moeite voor te hoeven doen. Alleen hoe verzamel je abonnees?